• Äldre inlägg

Annorlunda pekbok

Pekboken för lite finare barn
Nu har vi läst, fascinerats av och skrattat åt den nyaste pekboken i huset flera gånger. Vi har lärt oss att det som sitter på handleden inte är en ”klocka” utan en ”tidsindikator” och att det jag brukar bära med mig inte är en ”handväska” utan en ”accessoar”. Även om det nog kanske är just de simpla begreppen som gäller för just de exemplar jag har :-). Detta är inte en vanlig pekbok där barnet känner igen sin vardag (i alla fall inte mitt barn som varken har sett till ett privatjet eller en sportbil :-), utan en färgsprakande exposé över den rikaste överklassens prylar. Jag gillar det jag uppfattar som humor och sonen gillar de starka färgerna och de rena bilderna. Och självklart gillar han att ta på boken, som naturligtvis är lika len som sammet på omslaget!

Lämna en kommentar